OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ 
HOME > OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO

OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO

Presented by DATASHOW with support from the wrong.



“Objeto Virtual Não Identificado” ("Unidentified Virtual Object") is a show of videos not assumed or disclosed by their creators. The result of an open call with the proposal of housing and exhibiting works partially anonymously, each artist provided a brief description of their video and agreed not to have their name directly linked to the work. The motivations for this can be diverse: insecurity about the quality of the material, doubts about its coherence, lack of adequate opportunities, lack of identification due to the time elapsed since production, perception that it is and cannot be finished, etc. With this premise, it is intended to discuss the institutional demand for a linear trajectory on the part of artists, as well as the influence of authorship and self-promotion in the current context of the arts. This digital space is intended for the sighting of a set of virtual objects that cannot be immediately recognized or explained.


PARTICIPATING ARTISTS (A-Z):

> Alexandr Sokolov (Russia, 1986)
> Bjørn Magnhildøen (Norway, 1966)
> Bob Georgeson (Australia, 1950)
> Bruna Mazzotti (Brazil, 1995)
> Dado Neto (Brazil, 2001)
> Diana Kroshilova (Russia, 1991)
> Gabriel Pessoto (Brazil, 1993)
> Julie Dias (Brazil, 1997)
> Letícia Gonçalves (Brazil, 1994)
> Malu Kazi (Brazil, 1997)
> Natalia Skoobeeva (Belgium/Russia, 1975)
> Neo Chung (United States of America, 1985)
> Osmar Domingos (Brazil, 1990)
> Valdas NeuroVirtual (Lithuania, 1976)
> Zsolt Mesterhazy (Netherlands, 1960)


MOSTRA:



Ethics of Extinction
2019

Belonging is a performative achievement, what will you do to belong?



Summer
2021

This is how I spent my summer.



Fios para interstícios
2021

É muito longo, cansativo, repetitivo, demora para começar e as mãos estão inseguras. (”It’s too long, repetitive, it takes too long to begin and the hands are insecure.”)



Cemitério . 1 de maio de 2016
2016

Um passeio por uma imagem estática que ficou perdido entre outros arquivos, ideias e capturas de tela. (”A tour through a static image that was lost among other files, ideas and screenshots.”)



installation
2019

Unpublished experiment.



o caminhar da borboleta
2017

É um vídeo simples de contemplação de segundos da vida de um inseto, embora tenha relação com meu trabalho eu não o publicaria como meu trabalho. (”It’s a simple video of contemplation of a few seconds of an insects’s life, though it has a relation to my work I wouldn’t publish it as my work.”)



alta performance
2020

Meme não pensado antes para a circulação no campo da arte. (”Meme not pre-intended for circulation on the field of art,”)



Carona
2020

Chacoalhando. (”Shaking about.”)



discurso II
2019

Ação despretensiosa de registrar as poses das mãos durante uma fala. (”Unpretentious action of recording the poses of hands during a speech.”)



eternal love
2018

Test video, never published or submitted to exhibition.



Sem Título
2020

Tentei gravar a poeira com uma expectativa maior do que deveria. (”I tried to record the dust with bigger expectations than I should.”)



Newvideo-1
2021

As the video shows a search operation, the video itself is searching for a form through experimenting with the software.



My drawing sketch
2021

When watching video, also recomend put music on.



sixteen eyes
2017

Experiment, never published.



The hope for destruction of timeline
2022

When watching video, also recomend put music on.



Receita: Deleite
2018-2019

O vídeo parte da investigação da comida como eixo condutor entre o prazer afetivo e o prazer sexual. A escolha deste vídeo está ligada a não ter mostrado a sua nova versão logo depois que foi alterado. ("The video starts from the investigation of food as a driving force between affective pleasure and sexual pleasure. The choice of this video is linked to not having shown its new version right after it was changed.")



Nonlinear Chromatic Integration
2020

My work explores the relationship between emotional memories and changing circumstances.



stops n steps
2021

A few stops and steps.



Nasze Nadodrze
2019

Sentimental and chaotic documentary about a growing artistic district in Wrocław, Poland through random encounters with neighbors.




vista da janela
2019

Gravei isto esperando alguma coisa acontecer, mas nada aconteceu. (”I recorded this waiting for someting to happen, but nothing did.”)



<<< HOME


DATASHOW


> SHOWS

>> Objeto Virtual Não Identificado (2021)
>> Melhores Minutos (2020)
>> Tráfico de Influência (2019)

> OPEN CALLS


> NEWSLETTER


> ABOUT


PT | EN

OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ 
OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️ OBJETO VIRTUAL NÃO IDENTIFICADO 👽️❓️